• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Myras väg mot skuldfrihet

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 636
Mottagna reaktioner
7 050
Poäng
4 807
Jag mailade från mina sidor om det faktiskt , bad om fryst ränta , gick inte ! Så frågade detta istället och det gick :)
Nej det gick inte att dra av mot kapitalet, sa han som svarade. Han ville inte ens skicka det som önskemål från min sida till handläggaren.
Så jag får väl försöka igen en annan dag. Man har lärt sig fr Gothia att inte ge upp på första försöket :facejoy:
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 636
Mottagna reaktioner
7 050
Poäng
4 807
Nu betalade jag till Svea för Flexlimit skulden och jämförde med förra månadens faktura och skulden har minskat med 192 kr per 600 kr inbetalning, alltså 408 kr ränta. Det minskar i alla fall!
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Upptäckte för ett par dagar sedan att Svea fryst räntan på mitt flexlimit lån som
Ligger som utmätning sedan 1 år tillbaka :) och allt bokas av mot kapitalet först med ! Verkligen tacksamt ! Tänkte skulle försöka fler göra likadant
 

Bilagor

  • 05CECD17-822B-44D8-969F-A434DC55248A.png
    05CECD17-822B-44D8-969F-A434DC55248A.png
    518.6 KB · Visningar: 14

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 636
Mottagna reaktioner
7 050
Poäng
4 807
Tack. Hur mycket fick du betala i månad? Tog Svea inkasso en kreditupplysning på dig?
Nej de tog igen upplysning, jag bad om att få betala 600 kr (de ville ha högre) och det godkändes. Släppte även Everyday+ och den var på ca 34 000 kr men när den kom till Svea ökade den till 56 000 kr! På den betalar jag 800 kr/mån
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 636
Mottagna reaktioner
7 050
Poäng
4 807
Upptäckte för ett par dagar sedan att Svea fryst räntan på mitt flexlimit lån som
Ligger som utmätning sedan 1 år tillbaka :) och allt bokas av mot kapitalet först med ! Verkligen tacksamt ! Tänkte skulle försöka fler göra likadant
Det är ju bra! Ska fråga om de kan frysa räntan när jag betalat i ett år ungefär, nu är det för tidigt, de kommer säga nej direkt. Lowell och Intrum Invest har fryst räntan åt mig och det är jag oerhört tacksam över, även Gothia har erbjudit mig att frysa räntan om jag betalar 1000 kr/mån istället för 600 kr så de sa att erbjudandet ligger kvar. Då kommer jag bara att ha Svea med full ränta. Tills det är dags att förhandla!
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Det är ju bra! Ska fråga om de kan frysa räntan när jag betalat i ett år ungefär, nu är det för tidigt, de kommer säga nej direkt. Lowell och Intrum Invest har fryst räntan åt mig och det är jag oerhört tacksam över, även Gothia har erbjudit mig att frysa räntan om jag betalar 1000 kr/mån istället för 600 kr så de sa att erbjudandet ligger kvar. Då kommer jag bara att ha Svea med full ränta. Tills det är dags att förhandla!
Det finns verkligen möjlighet att få fryst ränta lite överallt ! Har fått det erbjudandet från mobillån , gothia , och nano kredit innan :) vilka lån har du hos Lowell ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp